Publiekgericht schrijven

logo

Je kent die twijfel vast ook: mijn tekst is af, maar zou hij eigenlijk wel gelezen worden? Is mijn verhaal wel publiekgericht genoeg? We krijgen op het werk heel wat teksten onder ogen, elke dag weer. Brieven en mails, rapporten, beleidsstukken, webteksten, memo’s, bedrijfsbladen: noem maar op. Veel van die teksten worden niet gelezen. Of in elk geval niet van A tot Z. Dat komt vaak doordat de schrijver zich tijdens het schrijven, of daaraan voorafgaand, niet bekommerd heeft om de vraag wat zijn lezers eigenlijk willen. Lezers haken snel af als een tekst niet ‘lekker’ leest of inhoudelijk niet publiekgericht genoeg is.

In deze training van twee dagdelen leer je wat je kunt doen om je teksten publiekgericht en aantrekkelijker te maken. Hoe zorg je ervoor dat de tekst gericht is op de doelgroep en dat hij de lezer aanspreekt? Wat is je doelgroep eigenlijk, en welke technieken zijn er om je tekst publiekgericht te maken en de aandacht van de lezer te trekken en vast te houden?